Yeply Oy on Euroopan nopeimmin kasvava pyörähuoltoekosysteemi

Suomalainen, liikkuvaa polkupyörien huoltopalvelua tarjoava Yeply on menestyksekkäästi lanseerannut palvelunsa Saksassa, Suomessa ja Hollannissa. Asiakkaita on jo 73 kaupungissa. Nyt yrityksen kasvuvauhti on siirtymässä seuraavalle tasolle. Yeply sai päätökseen 2,5 miljoonan euron siemenrahoituskierroksen, jota johti Woltin ja Swappien ensimmäinen sijoittaja Inventure. Samanaikaisesti Yeplyn hallitus vahvistuu. Woltin kansainvälisestä laajentumisesta vastaavan johtajan Tony Honkasen lisäksi hallitukseen liittyy saksalaisen ruokalähettipalvelu Gorillasin co-founder Felix Chrobog.

Yeplyn konsepti polkupyörähuoltoon eroaa täysin perinteisistä kivijalkaliikkeistä. Huolto tuodaan palveluna asiakkaiden omaan naapurustoon tai yritysten pihalle. Huollon valmistumista ei tarvitse odotella, vaan kausihuolto tehdään saman päivän aikana ja tehdyt huoltotoimenpiteet käydään pyörää luovuttaessa asiakkaan kanssa läpi ilman ammattislangia. Asiakkaille Yeplyn kausihuolto näkyy helppona ja nopeana palveluna.

”Pyöräily on avainasemassa suurten globaalien haasteiden ja trendien, kuten ilmastonmuutoksen, kaupungistumisen ja henkilökohtaisen hyvinvoinnin ratkaisemisessa. Jokainen rikkinäinen pyörä, jonka otamme pois varastosta ja laitamme tien päälle, on mahdollisuus luoda lapsillemme parempi maailma”,  sanoo Antti Känsälä, Yeplyn toimitusjohtaja ja toinen perustajista.

”Maailma on käännekohdassa. Öljyn ja bensiinin hinnan nousu korostaa entisestään ilmastoystävällisen elämäntavan tärkeyttä. Pyörä on valtavan tärkeä mahdollistaja”, Känsälä toteaa.

Euroopan markkinoilla kasvun veturina on nopeasti kasvava, eritoten ruokalähettipalveluihin keskittyvä quick commerce, joka lisää valtavasti myös B2B-kysyntää varsinkin sähköpolkupyörien korjauksille.  Pyörät ovat yhä useamman yrityksen liiketoimintakriittinen osa. Niiden merkitys yhteiskunnassamme muuttuu. Alan yritykset ovat keränneet satoja miljoonia euroja sijoituspääomia ja kumppanuudet kuten Flink ja Wolt tarjoavat Yeplylle kasvualustaa. “Kuten Wolt-investointimme on näyttänyt, yksi viime vuosien suurimmista mahdollisuuksista on ollut välitön elintarvikkeiden toimitus. Yeplyn digitaalinen alusta mahdollistaa tehokkaan toiminnan, skaalauksen ja datan keräämisen, josta on hyötyä kaikille kumppaneille”, sanoo Kevin Loesch Inventuresta.

Sähköpyörät ovat muuttaneet suhtautumista pyörän huoltoon

Sähköpyörien kasvanut suosio on saanut  ihmiset miettimään myös pyörän ennakoivaa ja säännöllistä huoltoa. Aivan kuten autohuollossa, huoltokirjalla on jatkossa merkitystä myös sähköpyörän jälleenmyyntiarvolle.Yeplyn digitaalinen MY YEPLY-sovellus hyödyntää miljoonien ajettujen kilometrien perusteella kertynyttä dataa ja pitää huolen, että pyörällä on ilo ajaa aina kun sitä tarvitaan.